Výuka matematiky

Individuální výuka matematiky, chemie, příprava ke zkouškám na SŠ, VŠ

LEKTOŘI

Darja Klementová

Přírodovědecká fakulta Masarykovy univerzity, laureátka ceny Česká hlavička 2022. Učí matematiku a chemii.

email: darja.klementova@soliton.cz

Se slečnou Klementovou spolupracuji od jejích 16 let, kdy jsem byl jejím učitelem na gymnasiu a povšiml si její mimořádné píle, houževnatosti a ochoty vysvětlovat spolužákům obtížnější pasáže. Perfektním způsobem se zhostila spoluredigování mého matematického slovníčku pro ZŠ. Spolupracujeme na metazdroji studijních podkladů pro mimoškolní výuku matematiky pro 2. stupeň ZŠ, G a SŠ."    RNDr. Miroslav Sedláček, šéfredaktor

RNDr. Miroslav Sedláček

Učím individuálně matematiku - 2. stupeň ZŠ, SŠ, gymnázium. Připravuji na zkoušky na gymnázia, na střední a vysoké školy, na maturitu. Vystudoval jsem matematiku a fyziku, působil jsem jako učitel (gymnázium, SŠ, VOŠ, VŠ), autor a redaktor vzdělávacích pořadů (Česká televize, Český rozhlas, Rádio Proglas, nakladatelství SOLITON-team). Jsem členem Jednoty matematiků a fyziků ČR, České astronomické společnosti a New York Academy of Science. Jsem také autorem řady knih a výukových pomůcek. Můj stručný profil, bibliografii a filmografii najdete na https://cs.wikipedia.org/wiki/Miroslav_Sedláček

Výuka obvykle probíhá u mne v redakci na Orlí 5 v centru Brna nebo na pedagogické fakultě na Poříčí, případně on line. Běžné je rychlé zlepšení prospěchu o 1,5 či dva stupně. Výuka je možná i ve dnech volna. Připravím sady studijních podkladů podle konkrétních potřeb a typu psychiky. Naučím, jak se efektivně učit. Poskytnu intenzívní výuku po dlouhé nemoci. Učím i cizince, pokud se trochu domluví česky. U žáků mladších 16 let je na první schůzce žádoucí přítomnost rodiče.

Všichni moji žáci za posledních 25 let úspěšně složili maturitu respektive přijímací zkoušky na G, SŠ i VŠ.

Služby a cena

Základní lekci tvoří dvě hodiny týdně = 60 min společné výuky plus 60 min žákova řízeně samostatného studia doma (osobně nebo on line vysvětlení, podklady podle psychického typu, výuková videa, interaktivní prvky, řešené příklady, pomoc s domácími úkoly apod.). Základní cena je 500 Kč za takovou dvouhodinu. Pro dvoučlenné skupiny se cena snižuje. Sociálně slabším mohu doporučit stipendium.

V ceně je osobní studijní plán žáka, výukové pomůcky, scan, tisk, zajištění služeb knihoven, možnost účasti na akcích odborných společností, na dnech otevřených dveří ve vědeckých a technických ústavech, na vysokých školách, ve tvůrčích centrech, například v European Creator's Lab apod., podle zájmu žáka.

Samostatná videovýuka - podle učebního plánu žáka sestavím sadu videolekcí na celé pololetí. Prověřené, kvalitní a srozumitelné výklady a interaktivní e-learning, nikoliv plevel, kterým je zaplavený internet. Cena: 2000 Kč za celé pololetí.

miroslavsedlacekbrno@gmail.com, GSM: 603 548 233

(v pracovní dny kolem poledne nebo mezi 18.-19. h)

* Dobrý den pane profesore, ráda bych vám velmi poděkovala za přípravu naší dcery Natali na přijímací zkoušku na VŠ v nestandardním covidovém období. Natali je přijatá na ČVUT obor Krajina. Díky vám pochopila spoustu souvislostí. - Ing. arch. Lenka Mazalová
* Dobrý večer, pane profesore, neměl byste některý den od 29. 12. až do 2. 1. čas na doučování? Skutečně se mi začalo stýskat po matematice. - Tereza
* Dřív jsem nevěděl, že se dá učit tak přívětivě a zábavně. Děkuji Vám za ten rok spolupráce. Zkoušky na vysokou jsem udělal s přehledem a v polovičním čase. - Milan
* S mojí dcerou děláte zázraky. Namísto hroucení před písemkou jeví takové nadšení a radost z matematiky, jaké jsem nikde nikdy neviděla. - Jana K. (Pozn. MS: Slečna byla skoro na propadnutí. Po dvou měsících spolupráce hladce udělala rozdílové zkoušky pro přestup na elitní matfyz gymnázium na Jarošce.)
* Vážený pane Sedláčku, velice Vám děkuji za doučování Matěje, jsou vidět vynikající výsledky. S velkým poděkováním - Martina Brabcová
* Dobrý den, nevím, co s mojí dcerou děláte, ale pokračujte v tom. Dřív strachem před matematikou nespala, teď se na ni těší a té jejich "učitelce" dává zabrat. Místo pětek nosí dvojky. Co byste si přál k vánocům? - Marie
* Dobrý den, škoda, že nejsou všichni učitelé jako vy, to bych si snad dodělala i vysokou. Alena Možnarová
* S Vaší výukou jsme byli všestranně velmi spokojeni. Všestranně znamená jak z pohledu rodiče, tak i ze strany syna. Syn snad poprvé během studia ZŠ vnímal výuku matematiky jako zábavnou, poutavou a přínosnou. Velmi ocenil individuální přístup, Vaši schopnost identifikovat slabá místa v jeho znalostech zacílení výuky právě na ně. Váš výklad vnímal jako výrazně srozumitelnější, než ten školní. Kromě tohoto subjektivního pohledu z jeho strany lze také konstatovat objektivní zlepšení jeho znalostí a výrazně lepší pochopení jednotlivých tematických okruhů. Neosvojil si jen mechanické postupy, ale dokázal jim i porozumět. Objektivním kritériem přínosu doučování je i výsledek syna v rámci jednotného přijímacího řízení na SŠ, v němž uspěl a oproti dřívějšku měl výsledky z matematiky v testu zřetelně lepší.
* Ještě jednou Vám velice děkuji za Vaši pomoc a byl bych moc rád, kdybychom se od podzimu mohli opět domluvit na nějaké formě průběžného doučování. Srdečně zdravím a přeji pěkné léto! Mgr. Balázs Komoróczy, Ph.D., ředitel Archeologického ústavu Akademie věd ČR, Brno
* Musím Vam znovu poděkovat za přípravu moji dcery Daniely, kterou jste připravili k přijímacím zkouškám na střední školu. Bylo to v době lockdownu Covidu, o to horší byly podmínky a stres pro všechny zúčastněné, hlavně pro děti, pro které to byla opravdu velká zkouška v těchto podmínkách, Vy jste však svým přístupem byl pro ni velkým učitelem, dostala jistotu, sebedůvěru a svým lidským přístupem ji ke zkoušce připravil tak, že s přehledem zvládla dostat se na dva obory SPŠCH, která ji nesmírně baví, je tam spokojena a já tím pádem také. Myslím, že takový přístup, spíše filozofie v našem školství chybí a to je veliká škoda, mělo by Vám být umožněno pracovat takhle dál a obohacovat tím dnešní studenty. - Helena a Daniela Suchá
* S výukou matematiky (doučováním naší dcery Evy) jsme byli nadmíru spokojeni. Zvláště jsme ocenili opravdu profesionální přístup pana RNDr. Sedláčka, který dokázal zlepšení prospěchu, ve výuce se Eva lépe orientovala a zvládala učivo. - Ing. Petr Horák
* Dcera byla spokojená jak s přístupem, tak s výkladem výuky. Vaše doučování ji pomohlo zlepšit známku. Mohu Vás jen doporučit. - Michaela Schaulová
* Už nějaký ten den přemýšlím jak Vám říct, sdělit, co pro mě a pro Sabi znamená Vaše pomoc. Za posledních víc jak 5 let jsem se nesetkala s člověkem, který by tak nezištně a upřímně pomáhal někomu, koho skoro nezná. Jste zářným příkladem muže, který oplývá spoustou dobrých vlastností, jako je zdvořilost, respekt, trpělivost, přátelský a laskavý přístup. S vděčností Vám děkuji za nepeněžní vyrovnání za doučování Sabči, za sepsání žádosti o příspěvek a s pomocí hledání místa a sepsáním doporučení na radnici jste mi doslova vyrazil dech. - Kamila Halámková